På svenska  In English  

1. Bedrägeri

Alla försök till falska orders eller bedrägerier kommer att polisanmälas.


2. Orderbekräftelse

En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Det kan vara bra att spara den vid eventuella kontakter med kundtjänst.


3. Leveranstid

Leveranstiden är normalt 2-5 dagar från det att din beställning görs. Lördag, söndag och helgdagar räknas inte in. Skulle någon produkt tillfälligt vara slut i lagret kan leveranstiden vara längre. I förekommande fall får du meddelande om detta.


4. Frakt

Vid ett varuvärde upp till 600:- är frakten 49:-. Vid ordervärde över 600:- levereras varorna fraktfritt. Varorna fraktas med Schenker och du hämtar ut dom hos ett Schenker ombud.


5. Pris och Moms

Samtliga priser är inklusive moms. • Kläder/tillbehör 25%. Skulle momssatserna ändras förbehåller vi oss rätten att justera våra priser till motsvarande momssats.


6. Felköp

Vid eventuellt felaktigt köp i webbutiken, skicka ett E-post till oss snarast, vi kan inte garantera att detta kan hinna verkställas. Välj "kontakta oss" i menyn ovan.


7. Retur

Du kan ångra eller returnera din beställning till och med 14 dagar efter mottagandet av dina beställda varor. Vi vill självklart att du ska vara nöjd med din vara. Detta gäller från det att du mottagit din beställning. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick, att den är oanvänd och att alla etiketter är kvar. Packa varan som när du fick den. Vi godkänner inte returer om varan bara är nertryckt med öppna knappar eller ifall det finns katthår eller liknande på varan. Om din vara är felexpedierad står vi självklart för returportot.

För att returnera del av order eller hel order vänligen fyll i returformuläret som du fick med i ditt paket.. Packa varan som du fick den och klistra på den förbetalda fraktsedeln på ditt paket. Om du inte har kvar returformuläret och/eller retursedeln, var vänlig kontakta oss antingen via kontaktformuläret på vår hemsida alternativt maila oss direkt på: Kundtjanst@onemorerep.se så skickar vi ut dessa via mail

Vi står för frakten men tar ut en hanteringsavgift på 39kr.

Vid kontakt med kundtjänst, kolla alltid i din skräp-post ifall mail från vår kundtjänst har hamnat där.

OBS! Om du ej använder dig av vårt rekommenderade retursätt och returnerar på annat sätt ligger transportrisken hos dig som kund. Det betyder att du är skyldig att betala för artiklarna om de kommer bort eller skadas under transporten.

Dessa villkor gäller för ordrar som skickas inom Sverige. Välj land i höger hörn av menyn för att se villkor för andra länder.

8. Byte

För att byta en vara vänligen fyll i returformuläret som du fick med i ditt paket och ange vilken vara du vill byta till. Det enda villkoret är att varan kommer tillbaka i originalskick, att den är oanvänd och att alla etiketter är kvar. Packa varan som du fick den och klistra på den förbetalda fraktsedeln på ditt paket. Om du inte har kvar returformuläret och/eller retursedeln, var vänlig kontakta oss antingen via kontaktformuläret på vår hemsida alternativt maila oss direkt på: Kundtjanst@onemorerep.se så skickar vi ut dessa via mail

Vi står för frakten men tar ut en hanteringsavgift på 39kr.

Skulle varan du vill byta till vara slut så kommer du att få ett mail om detta. Kolla alltid i din skräp-post ifall mail från våran kundtjänst har hamnat där.

OBS! Om du ej använder dig av vårt rekommenderade retursätt och returnerar på annat sätt ligger transportrisken hos dig som kund. Det betyder att du är skyldig att betala för artiklarna om de kommer bort eller skadas under transporten.

Dessa villkor gäller för ordrar som skickas inom Sverige. Välj land i höger hörn av menyn för att se villkor för andra länder.

9. Reklamation

Vi tar ansvar för uppenbara material- eller produktionsfel på varor levererade från OneMoreRep.se. Vi följer Konsumentverkets regler vid reklamation av konfektionsvaror.

 Vid behov av att reklamera en vara mailar du följande till kundtjanst@onemorerep.se:

1.) Tydliga bilder på skadan

2.) Ordernummer

3.) Kort beskrivning av vad som har hänt.

När vi har svarat på ditt mail och godkänt reklamationen kan du sedan använda dig av returformuläret och den förbetalda fraktsedeln som du fick med i din beställning för att returnera varan till oss. Om du inte har kvar returformuläret och/eller retursedeln, var vänlig kontakta oss antingen via kontaktformuläret på vår hemsida alternativt maila oss direkt på: Kundtjanst@onemorerep.se så skickar vi ut dessa via mail

10. Reklamation för transportskador

Skulle du upptäcka en skada på försändelsen, gör en anmälan på detta omedelbart till posten/leverantören. Hämta aldrig ut skadat gods utan att göra en skadeanmälan direkt på plats. Du skall få en blankett på plats som du fyller i direkt. Kontakta oss för vidare information. Enbart skadad förpackning godkänns inte som reklamation.


11. Outlöst paket, inte uthämtat paket

Samtliga paket som ej uthämtas hos ombud debiteras en avgift på 250 kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter..



12. Köp

Avtal om köp träffas när du som konsument erhåller en orderbekräftelse via e-post från One More Rep. En förutsättning är att kunden lämnat ut korrekta kontaktuppgifter avseende e-postadress samt fysisk adress.
 Från One More Reps svenska webbshop levererar vi enbart till myndiga personer med bostadsadress inom Sverige.

Vi reserverar oss för slutförsäljning. Om en leverans inte kan verkställas p.g.a. att varorna ej lagerförs framgår det i din leveransbekräftelse där varan står som ej levererad, och därmed inte kommer att debiteras dig.


13. Betalsätt

Vi använder oss av Klarna som betalpartner. När du betalar via Klarna Checkout handlar du tryggt och enkelt och kan alltid kontakta Klarnas Kundtjänst om du har funderingar gällande din betalning. Med hjälp av Klarna kan vi erbjuda våra konsumenter betalning via faktura, kort eller konto / delbetalning. Klarnas telefonsupport vid frågor rörande din faktura eller återbetalning: 08 - 120 120 10..